ronlight
basket (0)

רוצים להיכנס לכושר ולא יודעים מאיפה להתחיל? 7 דרכים מנצחות!

רוצים להיכנס לכושר ולא יודעים מאיפה להתחיל? 7 דרכים מנצחות!

כושר גופני הוא היכולת הכללית של הגוף לתפקד ביעילות. סוגי ספורט מסוימים טובים במיוחד להעצמת הסיבולת, ותשתית כושר חזקה היא הבסיס לבניית השרירים ולשיפור הביצועים. שבעת סוגי הספורט הבאים טובים במיוחד לבניית תשתית הכושר הגופני שלכם. מומלץ לכלול לפחות שניים מהם בתכנית האימונים שלכם:

1. ריצה

גם אם אתם שומרים על קצב מתון, הריצה מצוינת עבור מערכת הלב וכלי הדם שלכם. היא יכולה גם להשפיע לטובה על בעיות של לחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה, או מתח. בכדי לשמור על הבריאות ולהפיק את המקסימום מהריצה חשוב להיות מודעים ליציבה נכונה; כדאי לשמור על נטייה קדימה מאזור המותניים, ולהביט ישר קדימה. אם מביטים למטה נוצר לחץ מיותר על עמוד השדרה ועל שרירי הצוואר והחזה.

2. הליכה

הכוונה להליכה בקצב מהיר תוך הנפת הזרועות. הליכה היא חלופה עדינה לריצה, במיוחד עבור מי שמתחיל מאפס. ניתן גם לשלב את השניים באימונים לסירוגין, במרווחים של חמש דקות. הליכה מהירה מאיצה את המטבוליזם ושורפת שומנים, והוא יוצרת פחות לחץ על מפרקי הברכיים מאשר ריצה. בנוסף, ריצה והליכה הן מקום טוב להתחיל ממנו אם אתם רואים את עצמכם מסיימים מרתון בעתיד 😊

3. רכיבה על אופניים

בין אם אתם יוצאים לרכב בחוץ או נשארים בבית על אופני כושר, רכיבה על אופניים מצוינת עבור שרירי הבטן, העכוז והרגליים. רכיבה על אופניים היא הבחירה האידיאלית עבור אנשים בעלי עודף משקל קל, שרוצים להתחיל לעסוק בספורט, וגם דרך טובה לבניית כושר בהדרגה. מומלץ להתחיל בקטן ולגדול משם. חשוב; אל תשכחו לעשות מתיחות לרגליים ולשרירי העכוז לאחר כל אימון.

4. שחייה

ההשפעה של כוח הכבידה על הגוף קטנה יותר במים, ואלו חדשות טובות כשמדובר בהגמשת השרירים. זרימת הדם משתפרת משום שלחץ המים מגביר את זרימת הדם מכלי הדם הקרובים לפני השטח אל אזור החזה. מי שיטרח ללמוד סגנונות שונים יוכל  לעבור ביניהם ויזכה באימון מקיף. שחיית גב, לדוגמא, יכולה מאד לסייע לסובלים מכאבים בגב, שכן חוסר המשקל שחווים בבריכה מאפשר לשרירי הגב לעבוד בצורה שונה מאשר בסוגי ספורט אחרים. בנוסף, השחייה ידועה כמזרזת את חילוף החומרים ויכולה לעזור למגר את הצלוליטיס.

5. חתירה

חתירה היא לא תמיד אפשרות שתתאים לכולם אבל זוהי בהחלט דרך טובה לשפר את הכושר הגופני הכללי. למרות שהחתירה מתבצעת בישיבה, היא טובה לבניית הכושר ולמצב הגב. מתחילים עשויים לראות עליה חדה בקצב הדופק שלהם, שכן הם צפויים לעבוד קשה מאד, לכן מומלץ לבנות את האימונים באופן שיאפשר הפסקה כל  10 דקות

6. מכשיר אליפטי

אם אתם מבקרים כבר בחדר כושר באופן קבוע המכשיר האליפטי בוודאי מוכר לכם ואולי אתם אפילו עושים בו שימוש כחלק מתוכנית האימונים הקבועה שלכם. המכשירים האליפטיים קנו את מקומם במשפחת הציוד האירובי, הכוללת גם הליכונים ומכשירי חתירה. העבודה על המכשיר האליפטי קלה למפרקים, ואפשרות התאמת רמת המאמץ הופכת אותו לבחירה טובה למתחילים.

7. ריקוד

כן, גם ריקוד נחשב! ואין צורך לחכות למסיבה הבאה - אפשר לרקוד למוסיקה האהובה עליכם בבית, עם או בלי שותף. מומלץ להתחמם עם כמה שירים איטיים יותר, ואז להתחיל להגביר את הקצב. הריקוד מפעיל הרבה שרירים שונים וגם גורם לכם לחייך. חשוב לזכור שהתוצאות יגיעו רק אם תזיעו כהוגן.

לסיכום, הכלל הראשון לאימון כושר אפקטיבי  - אם אתם הולכים לעשות את זה, תעשו את זה נכון.

אם אתם רוצים להיכנס לכושר, זכרו לא להתאמץ יתר על המידה; בסוף האימון אתם אמורים להרגיש כאילו יש לכם עוד קצת לתת. ללא קשר לספורט שתעשו, ודאו כי אתה מקדישים מספיק זמן אחרי כל אימון למתיחת השרירים שעבדתם עליהם. אחרי זמן מה תרגישו שיפור משמעותי בכושר, שאין שום דרכי קסם בדרך אליו, הסוד הוא לבחור תכנית אימונים הגיונית שתאפשר לכם להתמיד בה.

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר