ronlight
basket (0)

3 דרכים פשוטות להפחתת מתח נפשי וגופני

GARMIN

מתח (Stress) אינו רק תחושה מעורפלת של להיות הצפה רגשית, חרדה או תשישות. זוהי תופעה פיזיולוגית שניתן לצפות ולמדוד. כשאנו נמצאים תחת לחץ פיזי, נפשי או רגשי, גופנו משחרר תערובת מורכבת של הורמונים וכימיקלים. מה שיכול להוביל לתופעות כמו לחץ דם גבוה, קצב לב מואץ ומתח בשרירים. על ידי ניתוח השינויים הגופניים, דוגמת שינויים בקצה פעימות הלב ובדופק, מגוון שעוני GARMIN יאפשרו לכם להיות מודעים לרמת המתח בה אתם נמצאים לאורך כל היום ובאופן תמידי. כך, תוכלו לבצע פעולות קלות אך חיוניות, שיפחיתו את רמת המתח וישמרו על בריאותכם.

לחץ טוב, לחץ רע
חשוב לזכור שלחץ אינו בהכרח דבר רע. לחץ חיובי עוזר לנו להתמקד בעבודה ולבצע משימות. רמות מתח גבוהות עשויות גם להצביע על כך שיש משהו מרגש ומסעיר בחיים שלנו. לחץ שלילי גורם לחרדה ואי נוחות, מה שיכול לגרום לנו להרגיש חסרי אונים ולפגוע בתפקוד שלנו.
שני סוגי הלחץ הם חלק בלתי נפרד מהחיים. המטרה היא לא לחסל לחץ אלא לנהל אותו ולמצוא את האיזון בין מתח להתאוששות.
לא תמיד צריכים תרגילי mindfulness ארוכים או אימוני יוגה כדי להקל על הלחץ. ניתן לעתים לעשות זאת באמצעות 3 שיטות די פשוטות לביצוע:

1. שמרו על כושר
הדרך בה פעילות גופנית מפחיתה לחץ היא מעט פרדוקסלית. כשנו מתאמנים הפעילות הסימפתטית שלנו גוברת והפעילות הפרסימפתטית פוחתת, מה שגורם לשחרור הורמוני לחץ ותגובות פיזיולוגיות נוספות. כך, פעילות גופנית היא למעשה גורם לחץ עבור גופנו. יחד עם זאת, הוכח כי כי פעילות גופנית קבועה ושמירה על רמת כושר גבוהה מייצרות התאמות פיזיולוגיות המשפרות את יכולת הגוף להתמודד עם מתחים. אם נקפיד על שגרת אימונים קבועה לא רק ש- VO2 Max שלנו יעלה אלא גם היכולת שלנו להתאושש ממצבי מתח.

2. הימנעו מאלכוהול
הנאה מכוס יין טובה או מכמה בירות עם חברים מקובלות מאוד כדרך להתמודד עם תקופות לחוצות. יחד עם זאת חשוב לזכור כי רק בגלל שאנו מרגישים נינוחים יותר, הודות לאלכוהול, אין המשמעות היא שהגוף שלנו מרגיש כך מבחינה פיזיולוגית. אלכוהול הוא גורם לחץ משמעותי מאוד לגופנו, הוא מגרה את מערכת העצבים הסימפתטית, שמשחררת בתגובה הורמוני לחץ ומעלה את לחץ הדם וצב הלב. בנוסף, צריכת אלכוהול בתדירות גבוהה ובכמות גבוהה פוגעת גם באיכות השינה שלנו, מה שעלול להחמיר את תחושות הלחץ והחרדה.

3. זכרו לנשום
נשימה מודעת היא ככל הנראה הדרך הקלה ביותר להפחית מתח. השיטה מבוססת על עצב הווגוס, המפקח על טווח קבוע של פונקציות קריטיות, כמו דופק, עיכול מזון ונשימה. למרות שמערכת העצבים האוטונומית אינה בשליטתנו, אנו יכולים להשפיע על רמת המתח של גופנו באמצעות נשימה מבוקרת. נשימה בטנית עמוקה ואיטית מפעילה מעוררת תגובה הרפיה וגם במגוון שעוני הספורט החכמים שלנו מחכים לכם אימוני נשימה שיסייעו לכם בהפחתת המתח.

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר