ronlight
basket (0)

איש הברזל: הכירו את תחרות האיירון מן - התחרות הקשה בעולם

 

ספורט וכושר גופני זה דבר חשוב ונפלא בלי ספק, אבל יש אנשים שהפכו את הספורט לדרך חיים. נראה כי הרוב לוקחים את הדבר כתחביב ונהנים מסוגים שונים של ספורט, וחלק החליטו לקחת את התשוקה לספורט ולהישגים לקצה. אין דוגמה טובה יותר להמחשה מתחרות האיירון מן, שהיא לא פחות ממטורפת. מדובר כיום בתחרות הקשה ביותר בעולם, ומעניין לראות איך היא מושכת מדי שנה יותר ויותר ספורטאים מישראל שמחליטים ללכת על כל הקופה ולהתחרות. אז הוא נכיר את תחרות האיירון מן, ננסה להבין איך נרשמים לתחרות ואיך צריך להתכונן אליה ועם מה חשוב להיערך ליום התחרות. בואו נצא לדרך.

 

מהי תחרות איש הברזל?

תחרות איש הברזל (או בשם המדויק יותר טריאתלון איש הברזל) היא תחרות אחת מתוך סדרה של מרוצי טריאתלון למרחקים ארוכים בחסותה של התאחדות הטריאתלון העולמית. הרעיון לתחרות נולד ב-1977 באירוע ספורטיבי גדול בהוואי, שבו נכחו ספורטאים מתחומי הריצה, השחייה ורכיבת האופניים עם וויכוח שהתגלע – מיהו הספורטאי הטוב ביותר, האצן, השחיין או רוכב האופניים? כדי ליישב את המחלוקת, הוחלט על מרוץ ארוך ומשולב הכולל שחייה, רכיבה וריצה על אופניים. בימים ההם היו בתחרות מעט מאד משתתפים וככל שעברו השנים הפכה התחרות ליותר ויותר פופולרית בכל העולם. כיום ניתן למצוא מגוון של מרוצים ברחבי העולם לפי החוקים והכללים של תחרות האיירון מן הרשמית, חלקם רשמיים וחלקם עצמאיים. כיום משתתפים בתחרויות השונות ברחבי העולם אלפי נשים וגברים מדי שנה, ועבור הרוב המטרה היא בכלל לסיים את התחרות או לשפר את התוצאה האחרונה. האליפות השנתית בהוואי נחשבת לתחרות המכובדת והיוקרתית ביותר בעולם ואליה ניגשים רק יחידי הסגולה, הספורטאים המצטיינים שמגיעים לתוצאות הטובות ביותר בתחרויות השונות.   

 

כיצד נרשמים לתחרות איירון מן?

כדי להירשם לתחרות איירון מן, יש להיכנס לאתר הרשמי של כל אחת מהתחרויות ולהירשם. ההרשמה כרוכה בתשלום. חשוב לציין שבשנים האחרונות הביקוש לתחרויות הולך וגובר ומספר המקומות מוגבל, ובהרבה מאד מקרים אנשים לא מספיקים לתפוס מקום ולהירשם בזמן. לכן, אם גם אתם מעוניינים לעשות את זה אז חשוב מאד לדאוג להרשמה בזמן ועדיף מוקדם ממאוחר.

 

איך נראה מסלול איירון מן קלאסי?

מדובר בשילוב של שחייה, ריצה ורכיבה על אופניים, אבל מה שחשוב להבין זה את אורך המסלול:

 

  • שחייה: התחרות נפתחת תמיד במקצה השחייה עם שחייה למרחק של 3.86 ק״מ.
  • אופניים: לאחר השחייה, ממשיכים המשתתפים למקצה הרכיבה למרחק של 180 ק״מ.
  • ריצה: השלב השלישי והסופי של התחרות הוא ריצה למרחק של 42.195 ק״מ, דהיינו ריצת מרתון.

 

תחרות האיירון מן מתחילה במרבית המקרים בשעה שבע בבוקר, והתנאים והמגבלות משתנים מעט מתחרות לתחרות. לרוב חייבים להשלים את מקצה השחייה בתוך שעתיים ועשרים דקות לכל היותר, לסיים את הרכיבה של השעה 17:30 אחר הצהריים ולהשלים את ריצת המרתון עד חצות הלילה לכל היותר. בדרך כלל זמן הגג לסיום התחרות כולה הוא 17 שעות, ומשתתפים שלא עומדים באחד מזמני הגג נפסלים.

 

איך עליי להתאמן לקראת איש הברזל?

בנקודה הזו חשוב להבין כי הכנה לתחרות איש הברזל היא הכנה רצינית שאורכת חודשים ארוכים, ומצריכה מהמשתתפים משמעת ברמה הגבוהה ביותר. האימונים חייבים להיות מדויקים ולכלול שילוב של אימונים אירוביים ואנאירוביים, בשילוב אימון ספציפי על כל אחד מסוגי הספורט. כדי להגיע מוכן לתחרות, יש להתאמן במשך מספר חודשים ויש להקדיש בין 18 ל-24 שעות שבועיות לאימונים לכל הפחות, מה שאומר שבדרך כלל צריך לקום מוקדם בבוקר ולאימון ולהקדיש עוד זמן אימון הערב. כל זה הופך כמובן למאתגר במיוחד כשצריך להכניס בלו״ז גם עבודה וחיי משפחה, וזה בהחלט גובה מחיר שצריך לקחת בחשבון. חשוב לזכור כי לצד האימונים הפיזיים, יש להתחיל בצורה מסודרת גם משטר תזונה קפדני למדי שכולל שילוב מאוזן בין פחמימות, חלבונים, נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים. מתאמנים רבים מצטרפים לקבוצות שונות ברחבי הארץ שמתכוננות יחד לתחרויות השונות, וזוהי בהחלט דרך לא רעה לשמור על משמעת ולהיעזר בחברים לתמיכה מורלית.

 

האם תחרות איש הברזל מתקיימת גם בארץ?

בישראל קיימת תחרות הישראמן החל משנת 1999 באילת, והיא נחשבת לאחת מתחרויות האיירון מן הקשות ביותר בעולם. את התחרות מפיקה חברת שוונג ונראה כי מדי שנה הפופולריות שלה הולכת וגוברת, ובשנת 2020 השתתפו בה מעל ל-1300 משתתפים. נוסף על כך, בוחרות חלק מן החברות השונות מדי פעם לערוך את תחרויות האיירון מן בישראל, באילת או בטבריה, ושווה בהחלט להתעדכן באתרים השונים ולראות מתי צפויה להגיע התחרות לישראל בפעם הבאה.

 

האם ישנם עזרים שיוכלו לסייע לי להתכונן למסלול?

אין ספק שחלק בלתי נפרד מהצלחה בתחרות איירון מן הוא שימוש בציוד ואביזרים מתאימים. אנו מדברים כמובן על חליפות שחייה ששומרות על חום הגוף, על ביגוד מתאים לריצה ולרכיבה, על נעלי ספורט מתאימות ועוד. עוד חלק חשוב ביותר הוא ציוד לרוכבי אופניים שמתאים למשימה, ואנו מדברים קודם כל על אופניים איכותיים ולאחר מכן על אביזרי מיגון, ביגוד נוח ומתאים, ציוד להחלפת פנצ׳רים ואפילו ציוד לאימון רכיבה עוד לפני התחרות עצמה.

 

אביזר נוסף שהיום יש למתאמנים רבים הוא שעון הספורט. שעוני ספורט איכותיים מסייעים במדידת דופק וניטור מדדים נוספים (סטורציה, קלוריות ועוד), עוזרים לנו למדוד את המרחק ולעקוב אחר קצב ההתקדמות ואפילו מאפשרים לנו לשמור פלייליסט מוזיקלי עם כל השירים שיעזרו לנו לצלוח את המשימה הקשה. אנו רוצים להמליץ לכם על שלושה דגמים מעולים בתקציבים שונים שבהחלט יתאימו לקראת התחרות:

 

שעון ספורט חכם Bundle Forerunner 945  

חשוב להבין כי שעוני הספורט הם מוצרים לא זולים, ובתחרות כמו איש הברזל אי אפשר להסתמך על דגמים זולים שלא יספקו את העבודה, אבל עדיין אפשר למצוא מוצרים מעולים בטווחי המחיר נמוכים. הדגם המצוין הזה זו דוגמה נהדרת. הוא מגיע עם GPS מובנה, חיישן דופק למפרק כף היד שעובד מעולה גם מתחת למים, ומכיל מאפיינים מתקדמים ביותר כולל איזון עומס אימונים, מצבי אימון שונים ומדד סטורציה איכותי. השעון גם מגיע עם מגוון מפות טיפוגרפיות צבעוניות המאפשרות ניווט פשוט ומהיר, ואפילו מאפשר לסנכרן את מוזיקה משירותי הסטרימינג שלכם ולהאזין ללא צורך בטלפון סלולרי צמוד. הממשק תומך בעברית בצורה מלאה ומתאים לאנדרואיד ואייפון עם אפליקציה מעולה בעברית. ניתן להשיג את המוצר באתר במחיר 2,890 שקלים בלבד.

 

שעון ספורט חכם  fenix 6X – Pro Solar Edition

הפיצ׳ר המעניין והייחודי ביותר של השעון הזה הוא הטעינה הסולארית, מה שהופך אותו לאחד הדגמים האידיאליים והאהובים ביותר על מתחרי איש הברזל. מעבר לכך, הוא מצויד בטכנולוגיה מיוחדת המאפשרת לתכנן ריצה חכמה בתנאי שטח שונים, מה שמצוין כמובן לאימונים ולתחרות עצמה. מעבר לכך אנו מדברים כמובן על חיישני דופק וסטורציה, ואפילו שירות ייחודי של תובנות חכמות שמאפשרות לנו לשפר את האימון שלנו ולהפיק יותר מכל אימון. גם בדגם הזה ניתן לסנכרן את שירותי המוזיקה שלנו ולהאזין במהלך אימון למוזיקה ללא צורך בטלפון צמוד והוא מגיע עם ממשק מלא בעברית שתומך באייפון ובאנדרואיד כולל התראות מהאפליקציה. ניתן לרכוש אותו באתר במחיר 3,149 ש״ח בלבד.

 

שעון ספורט חכם  Quatix 6 Sapphire Titanium

אחד מדגמי הדגל של גרמין בלי ספק, המאפשר גישה למפות טיפוגרפיות ותרשימי שטח מדויקים לניווט ברמה הכי גבוהה שיש. חיישני הניטור כאן הם מתקדמים ביותר ומעבר לדופק וסטורציה הם מספקים מידע גם על רמות אנרגיה, רמות לחץ ועוד – כל אלו נתונים חשובים שעוזרים לא מעט למי שעושה את הצעד המשמעותי של אימונים לקראת איירון מן והשתתפות בתחרות. גם כאן אנחנו רואים את הפיצ׳רים הנהדרים של גרמין כמו סנכרון שירותי המוזיקה להאזנה ללא הנייד, תמיכה מלאה בעברית דרך האפליקציה לאנדרואיד ולאייפון, אבל גם פיצ׳רים מתקדמים נוספים כמו עדשה אופטית מתקדמת למניעת שריטות ומכות, ופונקציות מתקדמות לניווט ימי. עבור ספורטאים רבים שמתאמנים לתחרות איש הברזל, מדובר בשעון הספורט האולטימטיבי וזוהי בהחלט השקעה מעולה למי שרוצה ללכת על זה עד הסוף. תוכלו להשיג את המוצר המומלץ הזה אצלנו באתר במחיר 4,499 ש״ח.

 

חשוב לציין בהקשר כל השעונים, כי חשוב לדעת איך להשתמש בתבונה במסכי ה-GARMIN במהלך אימוני הריצה והמרוצים, ובאתר תוכלו לרכוש את הדגמים הטובים ביותר של גרמין במחירי יבואן רשמי ללא תחרות.

 

מוכנים? צאו לדרך!

אין ספק שתחרויות האיירון מן ברחבי העולם הן התחרויות הקשות והמאתגרות ביותר בעולם הספורט כיום, ובטח שלא מתאימות לכל אחד ואחת, אבל מי שרוצה להעמיד את האופי שלו במבחן ולקחת את עצמו לקצה בהחלט צריך להכיר אותן ולנסות להבין אם זה רעיון שאכן כדאי ללכת עליו. לפני שאתם יוצאים לדרך זכרו כי כדי להצליח חשוב להקפיד על משמעת אימונים קפדנית, וכי מומלץ להיעזר באביזרי ספורט מתקדמים שיעזרו לצלוח את המשימה כשאנו ממליצים בחום שלא להתפשר על שעון ספורט איכותי. צאו לדרך – ותגיעו מנצחים! 

ספורט וכושר גופני זה דבר חשוב ונפלא בלי ספק, אבל יש אנשים שהפכו את הספורט לדרך חיים. נראה כי הרוב לוקחים את הדבר כתחביב ונהנים מסוגים שונים של ספורט, וחלק החליטו לקחת את התשוקה לספורט ולהישגים לקצה. אין דוגמה טובה יותר להמחשה מתחרות האיירון מן, שהיא לא פחות ממטורפת. מדובר כיום בתחרות הקשה ביותר בעולם, ומעניין לראות איך היא מושכת מדי שנה יותר ויותר ספורטאים מישראל שמחליטים ללכת על כל הקופה ולהתחרות. אז הוא נכיר את תחרות האיירון מן, ננסה להבין איך נרשמים לתחרות ואיך צריך להתכונן אליה ועם מה חשוב להיערך ליום התחרות. בואו נצא לדרך.

 

 

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר