ronlight
basket (0)

8 סיבות מדוע שעון GARMIN חכם יכול להיות המתנה החשובה ביותר שתוכלו להעניק לאנשים שאתם דואגים להם באמת

זה לא סוד ששעוני היד שאנו עונדים זה עידן ועידנים הפכו להרבה יותר מאביזר המראה את השעה ביום. בזכות הטכנולוגיה המתקדמת, שעון היד הפך כיום למחשב קטן ועוצמתי המצויד בסנסורים וחיישנים רבים היודעים לנטר ולעקוב 24/7 אחרי מגוון עצום של מדדי בריאות וכושר אשר מסייעים לנו בשמירה על אורח חיים בריא יותר. 

יתר על כן, יכולות מתקדמות בשעון המשלבות אלגוריתמים חכמים, התראות אוטומטיות, תקשורת אלחוטית ואמצעי שיתוף, הופכות את המידע המעובד על ידו לכזה המסוגל להציל חיים ולסיבה מצוינת מדוע הוא עשוי להיות המתנה החשובה ביותר שתוכלו להעניק לאנשים שאתם דואגים להם במיוחד. בין אם מדובר בהורים, ילדים, בני הזוג או אפילו לעצמכם.

הנה 8 דוגמאות לכך:

1. התראות על דופק חריג

שעוני ה- GARMIN המתקדמים מצויידים בחיישן אופטי מובנה בשעון המודד ומנטר את דופק הלב בצורה רציפה במשך כל היממה (כולל בזמן השינה). ניתן להגדיר שכל חריגה בדופק, בין אם בשל דופק נמוך מדי או גבוה מדי העשויים להעיד על מצוקה בריאותית, תייצר התראה קולית ו-ויזואלית שתאפשר במידת הצורך התייחסות וטיפול מוקדם ככל הניתן.  השעון יוודא שהחריגה הינה רציפה למשך פרק זמן מסוים ואינה נובעת ממדידה רגעית שגויה כלשהי ע"מ שלא לייצר התראות מדאיגות שלא לצורך.

2. כפתור מצוקה

בעת מצוקה כלשהי ולאו דווקא בשל סיבה בריאותית, לחיצה ארוכה על הכפתור בשעון תשלח הודעת SMS לנמענים אשר הוגדרו מראש כנמענים לשעת חירום. ההודעה תכלול את נקודת המיקום האחרונה הידועה של השעון.

בניגוד לטלפון הנייד שאינו תמיד זמין על גופנו בכל רגע, השעון ענוד על היד וזמין לפעולה. דמיינו מצב שבו חלילה אחד ההורים נופל בביתו ואינו יכול לקום או לזוז. השעון יכול לסייע לו לשלוח לכם הודעה, כך שתוכלו מידית לבדוק לשלומו.

3. זיהוי אירוע חירום - INCIDENT DETECTION

בזמן ביצוע פעילות של הליכה, ריצה או רכיבה, חיישני התנועה בשעון מסוגלים לזהות בצורה אוטומטית מצבי נפילה, התרסקות או עצירה פתאומית העשויים להעיד על כך שנקלעתם לתאונה או מצב מצוקה כלשהו. במקרה כזה השעון ייזום שליחת הודעת התראה עם מיקומכם הגיאוגרפי לכל הנמענים אשר הגדרתם כנמענים לשעת חירום. במידה והכל בסדר תוכלו כמובן לבטל הודעה זו ולציין שהכל כשורה.

על השעון יוצגו פרטי אנשי החירום שלכם כך שאם אתם חלילה מחוסרי הכרה ואינכם יכולים לדבר, מי שימצא אתכם יוכל ליצור קשר בקלות רבה יותר עם קרוביכם.

 

 

4. מעקב בזמן אמתLive Track

אתם עומדים לבצע פעילות ספורטיבית כלשהי לבדכם ורוצים שמישהו יידע מכך וישים עין? אין בעיה. כל עוד הטלפון הנייד עמכם ויש כיסוי רשת, תוכלו להפעיל בשעון הגרמין אופציה הנקראת "LIVE TRACK" המשתפת עם מי שתבחרו את פרטי הפעילות שלכם בזמן אמת. 

השעון ישלח לינק שבאמצעותו יוכלו הנמענים לראות על בסיס מפה את מיקומכם המתעדכן בזמן אמת ובמקביל לראות ולעקוב אחרי האימון שלכם תוך שהם רואים את נתוני הפעילות עצמם דוגמת - זמן, מרחק, דופק, מהירות וכדומה. דרך נהדרת לוודא שהכל בסדר איתם ואף לעודד מרחוק.

5. מעקב אחר שינה והתאוששות

מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מדגישים עד כמה חשובה השינה לבריאות ולרווחה הכללית שלנו בדגש על אינדיקציה למצבי מתח נפשי בו אנו עשויים להימצא.   שעוני Garmin נמצאים בחזית טכנולוגיית השינה עם חיישנים מתקדמים המנתחים ומציגים את משך ואיכות השינה שלכם לאורך זמן וברזולוציה של שלבי השינה השונים, כולל Rapid Eye Movement – REM, הזמן שבו אנו חולמים. 

גרמין יודעת לתת ציון שינה לילי (בשימוש עם מכשירים תואמים) שמדרג את איכות השינה הכוללת ומספק הדרכה כיצד לשפרה. במידת הצורך תוכלו לעקוב אחרי נתונים אלה ולוודא שהאנשים היקרים לכם זוכים לשינה ומנוחה טובים ואינם נמצאים במתח נפשי או עייפות כרונית הפוגעים בבריאותם.

6. תמונת מצב בריאותית

מעבר לדופק ולשינה, חיישנים מתקדמים בשעונים מסוגלים למדוד ולנטר נתונים ומדדים נוספים המסוגלים לספק בנפרד ויחדיו תמונת מצב בריאותית.

נתונים כגון: 

  • ריווי חמצן בדם (סטורציה SpO2),
  • שונות קצב הלב (HRV)
  • קצב נשימות בדקה  (RESPIRATION RATE)
  • ציון רמת מתח (STRESS) משוקלל
  • ספירת צעדים יומית
  • ועוד

ניתן לבקש מהשעון לבצע בדיקה יזומה ולספק  "תמונת מצב בריאותית" הנכונה לעכשיו או לאפשר לו למדוד ולאסוף נתונים מאחורי הקלעים במהלך היממה כולה.
 

7. הגיע זמן לנשום Breath
 

בין אם אתה רוצה להגביר את המודעות, להפחית מתח, לשפר את החדות המנטאלית, להגביר את ביצועי העבודה או להתכונן לשינה, עבודת נשימה - או נשימה מודעת - יכולה לעזור.

עם מגוון דגמי שעוני GARMIN  אתם יכולים להשתמש בפעילות Breathwork כדי לתרגל שלוש טכניקות נשימה שונות - שלווה, קוהרנטיות והירגעות ומיקודהנה מה שאפשר לצפות בכל טכניקה:

שלווה
זוהי פעילות של 10 דקות שמכניסה אותך למצב מוכן לשינהזה מצטבר לאט עד שניתן לשאוף ל-4 שניות, להחזיק למשך 7 שניות ולנשוף ל-8 שניות.

קוהרנטיות
פעילות זו בת 15 דקות אמורה לעזור לך להרגיש מאוזן ורגוע, במקום נרגש או נינוח מדיאתה תאט בהדרגה את הנשימה שלך עד שתוכל להשיג שאיפה של 6 שניות ו-6 שניות נשיפה.

להירגע
ולהתמקד זוהי פעילות נוספת של 15 דקות, שנועדה להכניס אותך למצב של מיקוד וריכוז ללא לחץ, לפעמים מכונה "נשימה קופסה" או "נשימה פי ארבעה". טכניקה זו עוזרת לך לעבוד לקראת דפוס נשימה "4:4:4:4" - שאיפה של 4 שניות, החזקה של 4 שניות, נשיפה של 4 שניות, החזקה של 4 שניות. .

ישנה גם גרסה של 5 דקות לפעילות זו, המוצעת כאשר השעון שלך מזהה קווי מתח גבוהים בצורה יוצאת דופן ונותן לך התראת תזכורת להירגע.

כשתסיימו, השעון שלכם יציג את משך הזמן, הדופק הממוצע במהלך ושינוי הלחץ מפעילות עבודת הנשימה שלךאתה יכול גם לסקור כל פעילות ב-Garmin Connect כדי לראות גרפים של קצב הנשימה, הלחץ וקצב הלב שלך במהלך הפגישה.

אם אתה מרגישים מובכים בהתחלה, אל תוותרו ככל שתתרגלו לדפוסים ותלמדו לשלוט טוב יותר בנשימות שלכם, תתחילו להבחין ביתרונות יותר ויותרכמו כל תרגיל אחר, זה דורש תרגולאבל בניגוד לתרגילים רבים, אין צורך בשום ציוד או שיעוריםרק מרחב שקט ... ואולי כרית.

8. צפייה בנתונים מרחוק – Remote monitoring

כל הנתונים מרוכזים ומסונכרנים בצורה אוטומטית לחשבון שלכם ב'ענן' של גארמין וניתנים לצפייה באפליקציה בטלפון הנייד או מכל דפדפן, בחתך יומי, בחתך של שבעת הימים האחרונים, החודש האחרון ואפילו שנה אחורה.
במידת הצורך, תוכלו למשל להיכנס לחשבון הגרמין של ההורים שלכם באמצעות דפדפן האינטרנט במחשב שבביתכם ולוודא שהכל כשורה עימם בתקופה האחרונה.  הם וגם אתם תוכלו לשתף מידע זה בקלות עם רופא המשפחה כך שיהיו לו יותר נתוני רקע להסתמך עליהם.

 

לסיכום,
שעון כושר חכם הוא כבר מזמן לא מוצר רק למי שעושה ספורט או כושר.  מדובר על מוצר חובה לכל אחד ואחת מאיתנו שיכול לסייע לנו בחיי היום יום – לנטר, לבדוק ולשמור על הבריאות שלנו, לאורך כל היום ואף בלילה.

רק בריאות!

  • חלק מהתכונות קיימים בשעונים מסויימים, ויש לוודא כי השעון שלכם תומך בהם.
  • חלק מהתכונות מחייבות חיבוריות ותקשורת – ולכן על השעון להיות בסמיכות לטלפון סלולארי ובאזור עם כיסוי רשת.

 

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר