ronlight
basket (0)

הליכות: כך תצליחו לשמור על הבריאות שלכם ולהנות מהדרך

הגוף שלנו הוא הכלי החשוב ביותר ברשותנו. כדי להאריך ימים ולשמור על הבריאות, עלינו לשמור עליו, לתחזק אותו ולזכור תמיד שיש לנו גוף אחד בלבד לחיות בו. בדיוק בגלל זה חשוב להימנע מהרגלים מזיקים כמו עישון סיגריות, לחץ מופרז בעבודה או אכילה של מזון מעובד וממותק, ועוד. לצד כל אלו, אין ספק שהדבר החשוב ביותר עבור כולנו הוא שמירה על שגרה קבועה של כושר גופני. רבים חושבים שבשביל לחזק את הגוף ולשמור עליו, צריך לרוץ מרתון, להרים משקולות או להתמקצע בענפי ספורט, אבל האמת היא שזה ממש לא נכון, וגם הליכה מספר פעמים בשבוע היא פעילות שתעזור לכם לשמור על הבריאות. אנו רוצים לחלוק כמה טיפים שיעזרו לכם להפוך את ההליכות לדרך חיים. 

 

שתו הרבה מים במהלך ההליכה

הטיפ החשוב הזה יאפשר לכם ליהנות יותר מההליכה שלכם ולהפחית את הקושי במאמץ, וזה משהו שגם כדאי לעשות כדי להשיב לגוף את הנוזלים שאבדו במהלך האימון. הכמות שעליכם לשתות במהלך ההליכה היא בין כוס אחת לשתיים על כל שעה של פעילות. כמו כן חשוב מאד לשתות גם לפני האימון ולאחריו, רצוי בשלוקים קטנים. 

 

גוונו את מסלולי ההליכה שלכם

אם תלכו באותו המסלול בכל פעם, תגיעו למיצוי מהר מאד וזוהי כמובן לא המטרה. בשביל להפוך את ההליכה למהנה וחווייתית, שווה לגוון ולבחור בכל פעם במסלול אחר. יש הרבה מסלולים אפשריים בדרך מהבית שלכם ובחזרה שכנראה עוד לא ניסיתם. הכי כיף זה לחפש מקומות יפים וחדשים שעוד לא ראיתם, ללכת בטבע בשבילי עפר, יערות ופרדסים ולהפוך את הכושר שלכם למעין מסע חקר של מקומות חדשים בסביבה. 

 

בחרו פלייליסט שאתם אוהבים

אין ספק שאחד הדברים המהנים שאפשר לעשות בזמן ההליכה זה להקשיב למוסיקה שאנחנו אוהבים. הכינו לכם פלייליסט גדול עם כל השירים שאתם אוהבים, פלייליסטים קטנים עם סגנונות ספציפיים שמדי פעם מתחשק לכם לחזור אליהם. אפשר גם להאזין לערוצי רדיו אונליין שמנגנים מוסיקה בסגנון שאתם אוהבים, ועל הדרך להיחשף לאומנים ושירים חדשים. אל תשכחו לדאוג לעצמכם לזוג אוזניות איכותי ומתאים לאימון. אוזניות קשת זה פתרון מצוין כי הן יושבות בצורה נוחה ויציבה על הראש, מבלי ליפול גם בתזוזה. אפשרות נוספת שמתאימה מאד בשימוש עם שעוני ספורט או בטלפון היא אוזניות אלחוטיות שמתחברות דרך בלוטוס', וכך גם נמנעים מהסרבול של החוטים. 

 

בחרו ציוד הליכה מתאים

ציוד הליכה איכותי שמתאים לכם הוא חשוב מאד כדי להנות מהנוחות המקסימלית בהליכה, וכדי שלא נאלץ לעצור באמצע. זה מתחיל בבחירה נכונה של ביגוד - מכנסי ספורטאים המאפשרים תנועה רחבה ולא מגבילים אתכם, חולצות מנדפות זיעה, סופגי זיעה וכן הלאה. ממשיכים בבחירת נעלי ספורט איכותיות ואם אתם מתכוונים להפוך את ההליכה להרגל, שווה בהחלט לחפש נעליים המיועדות ספציפית להליכה, ויש הרבה דגמים מצוינים. מכאן חשוב שכל אחד ימצא את האביזרים שמתאימים לו  - בקבוק מיוחד עם חיבור לנשיאה קלה, שלוקר לנשיאה על הגב וכן הלאה. 

 

הגדירו את הקצב

אסור לשכוח שהאימון גם צריך להיות יעיל וכזה שאנו מפיקים ממנו תועלת. בגלל זה הליכה בקצב איטי ומשתנה היא לא פסולה, אבל בטווח הרחוק היא לא תעזור לכם להשיג את המטרות שלכם. שווה מאד להגדיר כבר מההתחלה קצב הליכה רצוי ולעמוד בו, כדי להרגיש שאתם הולכים בצורה נעימה ולא מגיעים לנשימה מהירה מדי, ושקצב הלב עולה ונשאר יציב ללא חריגה משמעותית. 

 

הגדירו את היעד

לרוב האנשים קשה להתמיד במשימות לאורך זמן כאשר אין מטרה ויעד ברורים. כשאתם מתחילים לעשות הליכות, חשוב להגדיר יעדים כאלו שיעזרו לכם לעמוד במטרה. זה מתחיל מהיעד הפיזי של ההליכה, כלומר היכן תרצו לסיים אותה. אפשר בהחלט להחליט על מסלול מעגלי - מגיעים לנקודה X וחוזרים בחזרה הביתה. כמו כן חשוב להציב יעדים גדולים יותר ולשאול את עצמכם מה אתם רוצים להשיג דרך ההליכה. האם אתם רוצים לרדת במשקל? להרגיש פחות מאמץ בפעולות פיזיות סטנדרטיות במהלך היום? להרגיש ערניים וחיוניים יותר בעבודה? כאשר היעד שלכם ברור, המוטיבציה תעלה ויהיה הרבה יותר קל להתמיד לאורך זמן.

 

הגבירו את קצב ההליכה שלכם בהדרגה

לאחר כמה שבועות של הליכה בתדירות קובעה ובקצב שהגדרתם, אתם עשויים לחוש כי המשימה נעשתה קלה ופשוטה. בשלב הזה חשוב מאד להגביר את קצב ההליכה שלכם. באימונים אתם בעצם מאתגרים את הגוף ובונים אותו. כשזה מרגיש קל מדי, זה אומר שהאימון פחות יעיל וזהו הזמן להעלות את דרגת הקושי בהדרגה. 

 

שלבו הליכה עם אכילה נכונה

לבסוף חשוב לזכור שכדי להפיק יותר מאימוני ההליכות ומאימונים שונים באופן כללי, עלינו להתאים את התזונה שלנו אליהם. זה אומר שצריך לצרוך פחמימות מלאות לפני האימון לצבירת אנרגיה, ולאחר האימון לדאוג למנת חלבונים איכותית לבניית השריר ושריפת שומן. כמובן ששווה לאמץ הרגלי אכילה נכונים יותר בשאר שעות היום: הימנעו מסוכר ופחמימות ריקות, השתמשו בכלי בישול ואפייה שמעודדים אורח חיים בריא יותר כמו סיר טיגון ללא שמן, הפחיתו משמעותית של צריכת מזון מעובד, העדיפו צריכה גבוהה יותר של פירות וירקות, וכדומה. אם אתם לא בטוחים איך לעשות את זה נכון, מומלץ להתייעץ עם תזונאי.

 

לסיכום

כדי לבצע כושר גופני חיוני ובריא, לא חייבים להיות ספורטאים אולימפיים או רצי מרתון. הליכות על דרך קבע זו דרך נפלאה שמתאימה לכל אחד בכל שלב בחיים, ואם יודעים איך לעשות את זה נכון זו יכולה להיות חוויה מהנה על הדרך.  הקפידו לשתות מים, לגוון את מסלולי ההליכה שלכם ולהכיר מקומות חדשים, לדאוג לפלייליסט טוב לדרך ולציוד שיהפוך את ההליכה לחווייתית יותר. הגדירו לעצמכם יעדים וקצב ברורים וכמובן - התאימו את התזונה שלכם כך שתפיקו יותר מכל אימון. אם תעשו זאת נכון, אולי תצליחו לאמץ תחביב מהנה ובריא שיעזור לכם חיות חיים בריאים יותר. בהצלחה!

 

 

 

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר