ronlight
basket (0)

ציוד לרוכבי אופניים: מדריך הקנייה השלם לרוכב שטח המתחיל

לא משנה אם אתם רווקים בתחילת שנות העשרים, אנשי משפחה עם ילדים ומשכנתא או פנסיונרים שנהנים מהחופש שלהם בשלב הזה בחיים - אם חיידק הרכיבה על אופני שטח בשטחים מאתגרים דבק גם בכם, אנחנו כנראה לא צריכים לספר לכם כמה שזה עושה טוב לגוף ולנפש. בין אם כבר התחלתם לעסוק בזה ובין אם עיסוק חדש, חשוב לדעת שבשביל רכיבה מקצועית ובטוחה באמת, חשוב לדאוג לציוד בסיסי שעל הדרך גם יהפוך את חווית הרכיבה למהנה יותר. אם אתם לא יודעים בדיוק איפה להתחיל, הכנו עבורכם רשימה מפורטת עם כל הציוד שחשוב לדאוג לו בהתחלה.

אביזרי מיגון

אז כשמדברים על אביזרים לאופניים, החלוקה הבסיסית היא בין ציוד שהוא חובה ואסור לוותר עליו, לבין פריטים שנופלים תחת ההגדרה של תוספות ויכולים להפוך את הרכיבה שלנו לנוחה וחווייתית יותר. אביזרי המיגון נופלים בלי ספק תחת הקטגוריה של אביזרי חובה וזה משהו שאסור להתפשר עליו, כך שאם אתם רוצים להתחיל שלב אחר שלב ולא לרכוש הכל בבת אחת, אלו הדברים שכדאי לרכוש קודם. הפריט החשוב ביותר הוא הקסדה, שבלעדיה אסור להתחיל לרכב. מעבר לכך, ככל שבוחרים בשטחים יותר מאתגרים ומסוכנים, מומלץ לרכוש ציוד מגני ברכיים, מגני מרפקים וביגוד מיגון לחלק הגוף העליון. 

ביגוד

ביגוד גם דבר חשוב ביותר ויש לו השפעה על הנוחות שלכם במהלך הרכיבה. רצוי לבחור כמה חולצות איכותיות מבדים נושמים ומנדפי זיעה, כאשר ניתן גם למצוא חולצות שמגיעות מראש עם מגנים מובנים. מכנסי רכיבה זה גם דבר חשוב, והטובים שבהם מגיעים עם חלק מיוחד באזור הישבן שהופך את הישיבה על הכיסא הקטן לנוחה הרבה יותר, וזה חשוב במיוחד לרכיבות ארוכות. 

 

ציוד החלפת פאנצ'רים

פאנצ'ר באמצע רכיבה יכול להרוס לכם את כל היום, ובמיוחד אם אין לכם אפשרות לתקן אותו. אביזרים כמו כפות חליצה לצמיג, פנימית עם חומר, תולעת לתיקון טיובלס מהסוג שמתאים לניפוח בתחנות דלק ועוד, יכולים להציל אתכם מהרגע הזה ויאפשרו לכם להמשיך את הרכיבה עד הסוף.

 

מחזיק לסלולר

אמנם הפריט הזה לא נכנס להגדרה של ציוד חובה, אבל קשה לדמיין בעידן שלנו רכיבה נוחה בלעדיו. מדובר במוצר לא יקר, כך ששווה לקנות אותו. מחזיקי הטלפון יאפשרו לכם לשמוע מוזיקה או לדבר בזמן הרכיבה דרך האוזניות, להשתמש בתוכנות ניווט ולקבל מידע בזמן אמת על מזג האוויר. מומלץ לבחור דגם חזק במיוחד מפני שנפילה של הסלולרי תיגמר כנראה במפח נפש. 

 

שעון ספורט

כדאי לדעת כי שעוני ספורט מקצועיים הם בלי שום ספק הבשורה הטכנולוגית הגדולה ביותר עבור רוכבי האופניים בעידן שלנו בפרט, ועבור ספורטאים בכלל. בעזרת שעון איכותי אפשר לעקוב אחר המסלול, לקבל מידע על שריפת הקלוריות ועל הדרך שעברנו, לשמור על מעקב אחרי מדדים חשובים בגוף ואפילו להזרים מוזיקה ישירות אל אוזניות עם Bluetooth. שווה לדעת שיש כיום שעוני ספורט ייחודיים המיועדים במיוחד לרכיבת שטח, ואלו מוצרים שיכולים לייעל את הרכיבה ובוודאי להפוך אותה לחווייתית יותר. 

כיסוי מושב

כיסוי המושב הוא אביזר בסיסי למדי וכזה שבהחלט חשוב להשקיע בו. צריך לזכור שאופני השטח מגיעים כסטנדרט עם כיסא קטן וקשיח במיוחד, ואחרי רכיבה ארוכה זה יכול לגרום לכאבים חזקים ומיותרים באזור הישבן ובפלג הגוף התחתון. כיסוי מושב איכותי מונע את זה על ידי שכבת הריפוד וכן מאפשר תמיכה אורטופדית טובה יותר לגב לצד בלימה של מכות וזעזועים.

שימו לב שבעולם רכיבת השטח יש לא מעט אביזרים כאלו, כמו כיסוי המושב או פדלים לאופניים למשל שלא חייבים לשדרג, אבל כן שווה לשדרג בשלב מסוים כדי ליהנות מרכיבה מקצועית ונוחה יותר. 

 

מחשבון אופניים

אם עדיין לא הכרתם מחשבונים לאופניים, זה הזמן להכיר את הפריט הטכנולוגי הזה. אלו למעשה מחשבים המיועדים לרכיבה ומבצעים מעקבים דינמיים אחר הרוכב. הם מספקים תובנות חשובות לגבי האימון, כולל דרגת העומס, החום והתזונה הרצויה. מעבר לכך הם מאפשרים כמה סוגי אימונים, מגיעים עם GPS מובנה ואפילו כוללים מערכות אזעקה ואיתור של אופניים שאבדו או נגנבו. לפעמים יש בלבול בין מחשבונים לאופניים, שעוני הספורט ואפליקציות שונות בטלפון החכם, ועל אף שלדברים הללו תכונות דומות, מי שמעוניין בניטור המקצועי ביותר יכול להשתמש במחשבונים לאופניים.

 

רדאר לאופניים

כשמדברים על בטיחות ברכיבה, רדאר לאופניים הוא אחד המוצרים הטכנולוגיים המעניינים ביותר של השנים האחרונות. המטרה העיקרית שלו היא להתריע לרוכב כאשר רכבים מתקרבים אליו ויורדים מתחת למרווח הבטיחות של 200 מטר. זה קריטי במיוחד עבור רוכבים שגומעים מרחקים גדולים על הכבישים, אך למען האמת גם עבור רוכבי השטח שעוברים לא אחת בכבישים סלולים ונתקלים גם ברכבי שטח במהלך הרכיבות שלהם. הרדארים המובילים היום מתחברים למחשבוני הרכיבה, לטלפונים החכמים וכן לשעוני הספורט, והם מתאימים לסגנונות רכיבה שונים. 

 

בקבוק שתייה איכותי

אביזר חובה שכדאי לקנות בהתחלה. הרכיבה היא פעולה פיזית מאומצת שגורמת לגוף לאבד נוזלים, וללא שתייה מספקת של מים רוכבים נמצאים בסכנת התייבשות. מומלץ לבחור בקבוק איכותי מחומר חזק וכזה שאינו מפריש רעלנים למים. שימו לב שניתן למצוא גם בקבוקים תרמיים מיוחדים ששומרים על הטמפרטורה המקורית של המים, דבר חשוב במיוחד בחודשי הקיץ החמים. כמובן שכאשר תרכשו בקבוק חשוב למצוא את האביזר שמתאים לו כדי שניתן יהיה לקבע אותו לאופניים, כך שיהיה יציב מצד אחד ונגיש עבורכם לשתייה תוך כדי הרכיבה מצד שני. 

 

סיכום

אם כך, אתם יכולים לראות בעצמכם שמדובר בעולם ומלואו. המגוון של ציוד לרוכבי אופניים הוא רחב, ולכן חשוב להתחיל מהציוד הבסיסי והחיוני ביותר, ועם הזמן, בעיקר אם התחביב הזה כבר הושרש אצלכם, שווה לפרגן לעצמכם בציוד הנלווה שהוא לא הכרחי אך כזה שיהפוך את הרכיבה שלכם לנוחה ונעימה יותר. השקיעו בעצמכם ובציוד שלכם ותוכלו להנות מרכיבה איכותית, נעימה, ובעיקר בטוחה הרבה יותר. 

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר